Македонија Новости Топ Вести

Премиерата на „Падот на Масада“ ќе ја заокружи програмата за 2023 година во Драмски театар Скопје

Драмскиот текст „Падот на Масада“ на писателот и драмски автор Венко Андоновски е подлога за новата претстава во Драмски театар Скопје. Премиерата на претставата „Падот на Масада“ во режија на Дејан Пројковски ќе се одржи на 28 декември, со почеток во 20 часот.

На прес-конференција по повод новата претстава, што се одржа на 26 декември во холот на Драмски театар, в.д. директорката Викторија Рангелова-Петровска истакна дека Драмскиот театар останува доследен на тоа дека треба да се негува македонската драмска реч и дека секоја година треба да има барем по една премиера на текст од македонски драмски автор.

На конференцијата присуствуваше авторската и актерската екипа во претставата. Улогите во претставата ги толкуваат актерите на ансамблот при Драмски театар Скопје: Јелена Жугиќ, Емилија Мицевска, Филип Трајковиќ, Рубенс Муратовски и Александар Степанулески.

Драмскиот автор Венко Андоновски прво изрази задоволство што по подолго време повторно се поставува негов текст на, како што рече, неговата „матична сцена“ во Драмски театар во Скопје.

– Претставата „Падот на Масада“ поставува едно вечно прашање, кое упростено се сведува на тоа дали идеите вредат да се положи животот за нив, или не? На таа тема се пишувани многу дела, претстави и романи, а јас се трудев преку неколку историски пресеци да покажам неколку случаи на масовно и единечно самоубиство, и дури и кога е единечно било направено поради некои колективни причини. Фактички, сакав да покажам дека од приказната за самоубиството на жителите на Масада до денес бележиме, на некој начин, ерозија дури и на поимот самоубиство. Денес е незамисливо тоа што го сториле Јудејците во Масада, да се самоубијат за да не паднат во рацете на непријателот. Денес почесто среќаваме самоубиства заради лични причини. Низ претставата се следи како полека „херојското“ во чинот на самоубиството се претвора во нешто сосема спротивно и претставата покажува дека човештвото назадува на секој план, дури и во сфаќањето на самоубиството – објасни Венко Андоновски.

Во текстот на претставата е пласирана тезата дека „секое самоубиство подразбира едно невидливо претходно убиство, а тоа е убиството на човекот во себе“, појасни Андоновски.

LEAVE A RESPONSE

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *